Otter Light Reconnaissance Car (LRC) MK1

Το Otter Light Reconnaissance Car (LRC) είναι ένα ελαφρύ θωρακισμένο όχημα που κατασκευάστηκε από την General Motors Canada στην διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου για λογαριασμό της Μεγάλης Βρετανίας και της Κοινοπολιτείας. Σχεδιαστικά ακολουθούσε τις γραμμές του αγγλικού Humber Mark III LRC. Είναι βασισμένο στο σασί του  Chevrolet CMP (Canadian Military Pattern) καμπίνα 15 της General Motors, από το οποίο χρησιμοποιεί αρκετά κομμάτια. Παρότι το Otter φορούσε δυνατότερο κινητήρα από το Humber, οι επιδόσεις του ήταν υποδεέστερες λόγω του ότι ήταν βαρύτερο κατά 1 τόνο περίπου και μεγαλύτερο.

Ο οπλισμός του αποτελούταν από ένα αντιαρματικό Boys anti-tank rifle Mk I στο εμπρόσθιο τμήμα δίπλα από τον οδηγό, και από ένα ελαφρύ πολυβόλο Mark I Bren LMG στον πύργο, στο άνω μέρος του οχήματος.

Στο διάστημα 1942 – 1945 κατασκευάστηκαν 1761 οχήματα στο Οντάριο του Καναδά. Από αυτά λιγότερα από 1000 παραδόθηκαν στο εξωτερικό. Το όχημα χρησιμοποιήθηκε από τις Καναδικές δυνάμεις σε επιχειρήσεις στην Ιταλία και στο Βορειοδυτική Ευρώπη. Χρησιμοποιήθηκε επίσης από την Αγγλική Αεροπορία στην προστασία αεροδρομίων. Μεταπολεμικά χρησιμοποιήθηκε από τον στρατό της Ιορδανίας και τον Δανικό στρατό κατά την διάρκεια της επανάστασης στην Ινδονησία.

Το ελαφρύ όχημα αναγνώρισης Otter είναι ένα από τα σπανιότερα αποκτήματα του συλλόγου και από τα ελάχιστα που σώζονται παγκοσμίως. Μεταξύ 1942 και 1945 κατασκευάστηκαν 1.761 από την General Motors του Καναδά. Αρχικά χρησιμοποιήθηκε από τις ελληνικές δυνάμεις Μέσης Ανατολής και στη συνέχεια μικρός αριθμός δόθηκε ως βοήθεια στην Ελλάδα από τις βρετανικές ΕΔ. Παρέμεινε σε υπηρεσία μέχρι την δεκαετία του 50, κάποια όμως κατέληξαν στη συνέχεια στην Αστυνομία Πόλεων. Ένα άλλο όχημα του τύπου βρίσκεται σε στατική έκθεση στο μουσείο του Ελληνικού Στρατού στον Αυλώνα Αττικής.

Το συγκεκριμένο όχημα αποβιβάστηκε στο Κατάκολο το απόγευμα της 24ης Σεπτεμβρίου 1944 και ανήκε στη 2908 Μοίρα Προστασίας Αεροδρομίων της Βρετανικής Πολεμικής Αεροπορίας. Από το Κατάκολο η μοίρα προωθήθηκε στον Άραξο όπου προστάτευε το αεροδρόμιο ενώ αργότερα ενίσχυσε τις συμμαχικές δυνάμεις στην Πάτρα. Μετά το τέλος του πολέμου τα οχήματα της μοίρας (συμπεριλαμβανομένου και του Otter) δόθηκαν στον Ελληνικό Στρατό. Το 1960 αποσύρθηκε από τον στρατό και το 1990 παραχωρήθηκε στον ΣΔΙΟ.

Βάρος:           4,44 τόνοι
Μήκος:           4,50 μέτρα
Πλάτος:          2,16 μέτρα
Υψος:             2,44 μέτρα
Πλήρωμα:      3
Θωράκιση:    ατσάλι πάχους 12 χιλ.
Οπλισμός:     0,55 Boys antitank riffle, Bren light machine gun